Salgs- & handelsbetingelser
Farm-shop.dk ejes og drives af Philipix Aps, CVR 36 92 33 93 (herefter kaldet Farm-shop.dk), Løvspringsvej 13, 2920 Charlottenlund, Tlf. 45 80 09 55, info@farm-shop.dk. Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.Farm-shop.dk til levering i Danmark.
Betaling
Hos Farm-shop.dk kan du betale med MobilePay, Dankort, Visa/Dankort og Mastercard. Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra vores lager.
Priser
Alle priser er angivet i DKK og er inklusive 25% moms.
Sikkerhed
Det er helt sikkert at handle med kort hos os, idet Farm-shop.dk bruger en godkendt betalingsserver (Bambora Checkout), der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Dvs. at al kommunikation mellem vores betalingssystem og kortindehaveren foregår via en krypteret SSL forbindelse. Det er kun Teller A/S (tidligere PBS), der har adgang til dataene vedrørende betalingen. Hverken Farm-shop.dk eller andre uvedkommende har mulighed for at se de data, der udveksles.
Fortrolighed
Hos Farm-shop.dk er dine personlige kontaktoplysninger fortrolige og vi garanterer, at ingen andre vil få adgang til dem.
Levering
Vi bestræber vi os på en hurtig levering, gerne 2-4 hverdage.Vær venligst opmærksom på at GLS ikke leverer pakker i weekenden. Vi er lagerførende i alle de varer du finder på vores hjemmeside. Dog kan det forekomme at enkelte varer er udsolgt og der vil være ekstra leveringstid. I så fald vil vi kontakte dig. Vi tager forbehold for fejl i lagerstatus.
Fragt
- GLS levering til pakkeshop kr. 49,- (gratis ved køb over 999 kr.)
- GLS levering til Erhverv kr. 59,- (gratis ved køb over 999 kr.)
- Afhent din ordre på vores lager i Præstø – så sparer du fragten.
GLS omdeling til Erhverv: Få pakken leveret til din erhvervsadresse med GLS. Husk at skrive firmanavn i feltet.
GLS pakke shop: Få pakken sendt med GLS og hent din pakke i en af de mere end 1000 Pakke Shops i Danmark. Du vælger selv den Pakke Shop som passer dig bedst. Når pakken er på vej til den Pakke Shop du har valgt, modtager du en e-mail og evt. en SMS om at din pakke er på vej til shoppen. Medbring pakkens ID og billedlegitimation når du afhenter pakken.
Danske Fragtmænd: Tunge varer leveres med Danske Fragtmænd inden for 1-3 hverdage. Vi kontakter dig for at aftale nærmere mht. leveringsdagen. Leveringen sker mellem kl. 8:00 og kl. 16:00 på hverdage.
Afhentning: Afhent dine varer på vores lager i Præstø – så sparer du portoen. Bestilling og betaling skal dog foretages via hjemmesiden på normalvis. Vi kontakter dig når varerne er klar til afhentning for at aftale en tid for afhentning. Adressen er: Egebjergvej 15, 4720 Præstø, telefon 55 99 99 36.
Forsendelser til udlandet: Ved alle forsendelser til Grønland, Færøerne og lande i Europa pålægges DKR 100,- til dækning af forsendelsesomkostninger på pakker op til 5 kg. Vi kontakter dig altid med pris inden vi sender ordren. Pakker til Grønland og Færøerne sendes med skib, medmindre andet aftales. Merpris afhænger af ordrens vægt. Pakker til levering uden for Europa pålægges ekstra fragtomkostninger svarende til den faktiske udgift det koster at sende ordren. Har du spørgsmål til forsendelser til udlandet eller en pakkes vægt – så kontakt os på info@farm-shop.dk – så vil vi hjælpe dig.
Track & Trace: Når din pakke er afsendt fra os sender vi dig et Track & Trace nr. så du kan følge din pakke. Det er også det nr. du skal bruge, hvis du ikke er hjemme når posten kommer og du skal afhente din pakke i pakkeshoppen. Blot medbring nummeret og billedlegitimation.
Bestilling
For at handle på Farm-shop.dk skal du være fyldt 18 år og være i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.
Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”. Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne.
Når du er klar til at bestille, klikker du på ”Se kurv”, hvor du får et overblik over indholdet i din indkøbskurv. Her vælger du også den ønskede forsendelses metode. Herefter trykker du på “Gå til sikker betaling”. Her indtastes dit navn, adresse, e-mail, tlf. nr. og evt. leveringsadresse hvis den er en anden en faktura adressen. Når dette er godkendt, og handelsbetingelserne er godkendt, klikkes på “Gennemfør ordre og gå til kassen”. Her føres du til Bambora Checkouts sikre betalingsmodul, hvor du kan vælge den ønskede betalingsform og indtaste dine kortoplysninger. Tryk dernæst på “Gennemfør betaling”. Du får nu en besked om, at ordren er gennemført, og har mulighed for at udskrive en faktura.
Ordrebekræftelse
Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling på den email adresse, som du angav i bestillingen. Der er imidlertid først indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en ordrebekræftelse fra os. Vi tager forbehold for udsolgte varer.
Salg til institutioner, kommuner og offentlige instanser
Venligst påfør jeres EAN nr. I vil indenfor nogle dage modtage en elektronisk faktura. Den mailadresse, som indtastes på ordren, skal være institutionens mailadresse og ikke en privat mailadresse. Såfremt I har spørgsmål er I velkomne til at kontakte os på 45 80 09 55 eller info@farm-shop.dk
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved varen som er opstået inden 24 måneder efter købet. Reklamationsretten dækker ikke når fejl, skader eller slitage opstår på grund af forkert brug/betjening af produktet, manglende vedligeholdelse eller almindeligt slid.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget.
Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til info@farm-shop.dk eller telefonisk på 45 80 09 44. Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse, ligesom vi kan opkræve dig et beløb på op til 200 kr. for undersøgelse af varen.
Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og at der ikke må påklæbes adresselabel eller pakketape på selve varen eller dens originale emballage. Husk at få en kvittering for afsendelse. Du har selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Fortrydelsesret
- Vi tilbyder altid GRATIS retur hvis du fortryder dit køb.
- Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores Webshop. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.
- Print og udfyld vores Returseddel og vedlæg pakken.
- Du kan bestille returfragt her
Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på. Bemærk at ibrugtagning af varerne vil medføre en værdiforringelse. For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 30 dage efter modtagelsen af varen. Du kan benytte denne standard Returseddel hvis du ønsker at fortryde dit køb.
Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til: Farm-shop.dk, Egebjergvej 15, 4720 Præstø, Mrk. Returvarer
Ved tilbagelevering skal du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. D.v.s. varerne skal returneres i original emballage og herefter en beskyttende indpakning. Der må ikke på-klæbes adresse label direkte på varen eller den originale emballage, da varen i så fald ikke vil kunne sælges videre til fuld pris. Du har selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer. Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder et køb.
Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt købet. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover (eller emballagen er åbnet), hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug, eller beskadige emballagen.
Tilbagebetaling
Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet. Vi behandler returvare hurtigst muligt og sørger for tilbagebetaling senest 8 dage efter modtagelse. Beløbet bliver altid tilbageført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du f.eks. betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.
God fornøjelse!
Teamet bag Farm-shop.dk